EILE

Optimus Mööbel OÜ (12824350)

Registrisse kantud

Üldinfo

Firma nimi
Optimus Mööbel OÜ
Registrikood
12824350
Õiguslik vorm
Osaühing
Staatus
Registrisse kantud
Registreeritud
27.03.2015 (9 aastat tagasi)
KMKR number
EE101790840
Põhikapital
2500.00 EUR
Optimus Mööbel OÜ on registreeritud 27.03.2015 (9 aastat 1 kuu tagasi) aadressil Harju maakond, Tallinn, Lasnamäe linnaosa, Majaka tn 56-1. Optimus Mööbel OÜ on tegutsev ettevõte. Firma õiguslik vorm on osaühing. Registrikood on 12824350, käibemaksukohustuslasena registreerimise number (KMKR) on EE101790840. Põhikapitali suurus on 2500.00 EUR. Ainus juhatuse liige on Alberts Žagars.

Ettevõtte põhitegevusalad on Mööbli, valgustite ja muude kodutarvete jaemüük spetsialiseeritud kauplustes, Enda või renditud kinnisvara üürileandmine ja käitus.

Maksud

Kvartal Riiklikud maksud Tööjõu maksud Maksustatud käive Töötajate arv
2024.1
154 305
31 314
5 182 534
25
2023.4
167 699
32 265
1 168 946
25
2023.3
161 396
29 259
1 215 683
24
2023.2
139 507
25 808
1 080 109
24
2023.1
132 247
29 617
1 090 199
26
2022.4
171 781
33 929
1 293 650
27
2022.3
170 297
32 427
1 351 346
27
2022.2
169 148
31 046
1 259 873
29
2022.1
167 648
38 980
1 293 910
29
2021.4
247 049
39 964
1 905 782
28
2021.3
159 467
28 496
1 114 690
27
2021.2
113 924
19 890
804 456
25
2021.1
159 456
33 739
1 208 211
28
2020.4
185 094
34 749
1 409 052
28
2020.3
184 071
31 835
1 332 872
29
2020.2
139 497
29 847
962 723
31
2020.1
171 132
34 553
1 228 087
29
2019.4
182 584
38 608
1 394 015
28
2019.3
151 400
28 664
1 183 408
33
2019.2
111 505
28 679
1 201 767
26
2019.1
139 216
27 982
1 114 376
28
2018.4
152 122
24 548
1 132 305
26
2018.3
125 940
20 529
944 806
23
2018.2
97 741
17 129
823 213
20
2018.1
107 106
22 636
862 347
21
2017.4
120 774
20 053
925 498
21
2017.3
112 605
18 193
829 153
17
2017.2
93 834
18 661
776 630
18
2017.1
106 790
17 046
981 884
19
()

Tarbijavaidluste komisjoni otsused

Otsuse nr 20-1/23-09609-001 (otsuse avaldamise kuupäev: 24. nov 2023)

Otsus: Tarbija kasuks
VÕS § 222 lg 1 kohaselt on esmaseks õiguskaitsevahendiks puudustega asja korral asja parandamise või asendamise nõue, kui valitud õiguskaitsevahendi kasutamine on võimalik ja sellega ei põhjustata müüjale võrreldes teise õiguskaitsevahendiga ebaproportsionaalseid kulusid. Eeltoodust tulenevalt peab Kaupleja hindama, kas asja  parandamine on võimalik või on ebamõistlikult kulukas.

 

Otsuse nr 20-1/23-05449-001 (otsuse avaldamise kuupäev: 28. sept 2023)

Otsus: Tarbija kasuks
VÕS § 218 lg 2 (2) tarbijalemüügi puhul eeldatakse, et ühe aasta jooksul alates ostjale üleandmisest ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega. Tarbija esitas teate mööbli puuduse kohta VÕS § VÕS § 218 lg-s 2 (2) sätestatud tähtaja jooksul. Seega tarbijaga mitte nõustumise korral oli kaupleja kui müüja kohustuseks tõendada, et mööbel vastas lepingutingimustele. VÕS § 223 lg 5 kohaselt ostja saab müügilepingust taganeda, kui lepingutingimustele mittevastavus on oluline. VÕS § 223 lg 1 p 5 kohaselt ostjal on õigus lepingust taganeda, kui müüja on teatanud või asjaoludest nähtub selgelt, et ta ei vii asja lepingutingimustele vastavusse mõistliku aja jooksul või tarbijalemüügi korral tarbijale olulist ebamugavust põhjustamata. Kaupleja keeldus puudusi kõrvaldamast. Komisjon rahuldas avalduse.

Otsuse nr 19-1/22-03419-019 (otsuse avaldamise kuupäev: 30. aug 2022)

Otsus: Tarbija kasuks
Komisjon leiab, et esinevad VÕS § 223 lg-s 1 sätestatud alused ostuhinna alandamiseks.VÕS § 112 lg 1 kohaselt kui lepingupool võtab vastu kohustuse mittekohase täitmise, võib ta alandada tema poolt selle eest tasumisele kuuluvat hinda võrdeliselt kohustuse mittekohase täitmise väärtuse suhtele kohase täitmise väärtusesse. Kohase ja mittekohase täitmise väärtused määratakse kohustuse täitmise aja seisuga. Kui kohase ja mittekohase täitmise väärtusi ei saa täpselt kindlaks teha, otsustab väärtuste suuruse asjaolusid arvestades kohus. Antud põhimõtet saab kohaldada ka tarbijavaidluste komisjon.

Otsuse nr 19-1/22-03642-006 (otsuse avaldamise kuupäev: 28. apr 2022)

Otsus: Tarbija kasuks
Pooled sõlmisid müügilepingu. Tarbija sai asja kätte ja sellel ilmnesid puudused, mis on tõendatud kaupleja esitatud fotodega.

Tarbija sai asja kätte 13.12.2021 ja teatas puudustest 30.1.2022.

VÕS § 217 lg 1 alusel ostjale üleantav asi peab vastama lepingutingimustele, eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas. Lepingutingimustele peavad vastama ka asja juurde kuuluvad dokumendid.

VÕS § 217prim lg 5 alusel vastupidavus on asja võime säilitada tavapärase kasutamise korral oma funktsioonid ja toimivus.

VÕS § 217 lg 2sekunda alusel tarbijalemüügi puhul eeldatakse, et ühe aasta jooksul alates asja ostjale üleandmisest ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega.

VÕS § 220 lg 1 alusel ostja peab teatama asja lepingutingimustele mittevastavusest müüjale mõistliku aja jooksul pärast seda, kui ta asja lepingutingimustele mittevastavusest teada sai või pidi teada saama. Tarbijalemüügi puhul peab tarbija teatama asja lepingutingimustele mittevastavusest müüjale kahe kuu jooksul pärast seda, kui ta sai mittevastavusest teada.

Esitatud asjaolude ja viidatud normide kohaselt ei vasta tarbijale üleantud asi lepingutingimusetele VÕS §§ 100, 101 lg 1 p 1, 116, 189. Esitatud tõendite kohaselt võib eeldada, et tarbijale anti üle lepingutingimustele mittevastav asi. Tarbija õiguste rikkumine on põhjuslikus seoses kaupleja tegevusega, kaupleja oleks pidanud üle andma nõuetele vastava asja. Kaupleja lepingurikkumist õigustavaid või vastutust välistavaid asjaolusid ei esine.

Kaupleja on lepingut rikkunud ja tarbijal on õigus nõuda lepingu täitmist või lepingust taganeda seoses olulise lepingurikkumisega ja nõuda ostusumma tagastamist.

Kaupleja keeldus asja aendamisest, jättes tarbija avaldusele TTJA-le vastamata ja jättes kauplejale esitatud reklamatsiooni rahuldamata. Seega on tarbijal õigus esitada lepingu täitmise nõue ja nõuda uue asja andmist või lepingust taganeda ja nõuda ostuhinna tagastamist.

Otsuse nr 19-002453-013 (otsuse avaldamise kuupäev: 21. juuni 2019)

Otsus: Tarbija kasuks
Märksõnad: Lepingust taganemine, müügileping, mööbel, täiendavate kulutuste hüvitamine
Tarbija ostis kauplejalt köögimööbli ning veidi enam kui kolme kuu pärast esitas pretensiooni kapiustele tekkinud defektide kohta. Kaupleja hinnangul on defektid tekkinud toote ebaõigest kasutamisest ning ta pakkus tarbijale võimalust vahetada kapiuksed tasu eest. Komisjon asus seisukohale, et komisjonil ei ole võimalik lähtuda üksnes kaupleja kinnitusest, et tarbija ei ole järginud toote kasutusjuhendit. Tarbija nõude täiendavate kulutuste hüvitamiseks jättis komisjon rahuldamata põhjendusel, et väidetavalt sularahas tehtud maksete tasumist ja põhjendatust ei ole võimalik kontrollida.
VÕS § 101 lg 2, VÕS § 116 lg 1, VÕS § 217 lg 2 p 6, VÕS § 218 lg 2, VÕS § 223 lg 1

Otsuse nr 18-009970-011 (otsuse avaldamise kuupäev: 28. jaan 2019)

Otsus: Tarbija kasuks
Märksõnad: kapp, asja asendamine, ostuhinna alandamine
Tarbija avalduse kohaselt tellis ta valgete klaasustega kapi, kuid kapi kättesaamisel selgus, et kapp on valgest laminaadist ustega. Algselt lubati kapiuksed asendada, kuid seda ei tehtud. Kaupleja selgituste kohaselt ei ole selliseid uksi üldse võimalik tootjalt tellida ja tellimus on täidetud vastavalt lepingule. Komisjon asus seisukohale, et tarbijal on õigus saada hinnaalandust, kuid mitte uste asendamist, sest vaatamata sellele, et tarbijale oli pakendi avamisel kohe selge, et tegemist ei ole õigete ustega, monteeris ta need ette ja asus kappi kasutama. Tarbija-kaupleja vahel sõlmitud lepingul on märge "eritellimus", kuid ei ole selge, milles see seisneb ja kaupleja ei ole seda samuti selgitanud. Samuti ei ole kaupleja esitanud tõendeid, et tarbija poolt esitatud hinna alandamise nõue on põhjendamatu.
VÕS § 217 lg 1, VÕS § 222 lg 1, VÕS § 112 lg 1

Otsuse nr 18-008167-014 (otsuse avaldamise kuupäev: 3. dets 2018)

Otsus: Tarbija kasuks
Märksõnad: kattemadrats, Optimus Mööbel OÜ, lepingust taganemine
Sisu: Tarbija tellis artikkel nr 82375 tootenimetusega 120/200 Kingtonic lateks kattemadratsi (non-standard size) mõõtutega 110*190. Kauba kättesaamisel Tarbijale esitatud dokumendis on muutunud toote artikkel ja kauba nimetus (artikkel nr 104891 tootenimetusega 120/200 Kingtonic lateks õhuke madrats/kattemadrats/madratsikate (110*190). Kaupleja on möönnud toote mittevastavust lepingule, märkides 11.10.2018 vastuses, et tellis tarbija kirjeldusele vastava uue toote. Kaupleja vastusest ega ka lisadest ei selgu, millise artiklinumbriga madrats telliti. Komisjon leidis, et lepingule mittevastava toote tarnimisega jäi tarbija olulisel määral ilma sellest, mida ta lepingust õigustatult lootis. Komisjon leidis eelnevast lähtudes, et tarbijal oli õigus lepingust taganeda kaupleja poolse olulise lepingurikkumise tõttu.
TKS § 9, 40 lg 1-3; 57; 58, VÕS § 208 lg 1,4, 218 lg 2, 76 lg 1, 217 lg 1 ja lg 2 p 1, 100, 101, 116 lg 1, lg 2 p 1, 223 lg 1, 114, 189 lg 1

Otsuse nr 18-006351-010 (otsuse avaldamise kuupäev: 25. okt 2018)

Otsus: Tarbija kasuks
Märksõnad: diivan, ostusumma tagastamine
Tarbija tellis nurgadiivani, kuid pakendi avamisel selgus, et diiavnikate oli mitmest kohast rebenunud, samuti esines liimijälgi metallosadel. Kaupleja lubas uue diivani tarnida, millest tarbija palus eelnevalt teda teavitada, kuid kaupleja seda ei teinud. tarbija palus diivani välja jätta, sest see ei mahtunud trepikoja uksest sisse aga kaupleja viis diiavni siiski minema. Komisjon oli seisukohal, et tarbija pidi asendusdiivanit ootama ebamõistlikult kaua aega ning asendusdiivan on endiselt tarbijale kätte toimetamata. Kokkuvõtvalt on tegemist müügilepingu olulise rikkumisega ja kaupleja on kohustatud tarbijale tagastama ostusumma.
VÕS § 116 lg 1, VÕS § 223 lg 2, VÕS § 189 lg 1

Otsuse nr 18-003882-014 (otsuse avaldamise kuupäev: 9. aug 2018)

Otsus: Tarbija kasuks
Märksõnad: müügileping, mööbel, lepingutingimustele mittevastavus, lepingust taganemine
Tarbija ostis Kauplejalt narivoodi, mille kokkupanemisel selgus, et toote detailid on valed. Kaupleja ei parandanud toote puuduseid mõistliku aja jooksul, mistõttu tarbija taganes lepingust, kuid kaupleja sellega ei nõustunud. Komisjoni hinnangul on Tarbijal õigus lepingust taganeda.
VÕS § 116 lg 1, § 189 lg 1, § 217, § 218 lg 2, § 222 lg 4, § 223

Otsuse nr 18-002441-010 (otsuse avaldamise kuupäev: 18. juuni 2018)

Otsus: Tarbija kasuks
Märksõnad: lepingust taganemine, mööbel
Tarbija ostis kauplejalt mitmesugust mööblit, kuu aega pärast mööbli tellimist selgus, et tellitud mööbliesemed ei vastanud tellitule. Komisjon leidis, et tarbijal on õigus müügilepingust taganemiseks, kuna kaupleja on oluliselt rikkunud lepingutingimusi. Ebasobivas suuruses voodite üleandmisega jäi tarbija olulisel määral ilma sellest, mida ta õigustatult lepingust lootis. Öökapid olid tarbijale olulised, sest tarbija vajas neid koos vooditega komplekti moodustamiseks. Ilma vooditeta tarbija soovitud komplekti moodustada ei saa, seega kadus ka tarbija huvi lepingu täitmise vastu öökappide osas, millest tulenevalt rikuti kohustust, mille täpne järgimine oli lepingust tulenevalt teise lepingupoole huvi püsimise eelduseks lepingu täitmise vastu.
VÕS § 116 lg 1 ja lg 2 p 1 ja p 2,VÕS § 223 lg 1, VÕS § 188 lg 1

Otsuse nr (otsuse avaldamise kuupäev: 24. mai 2017)

Otsus: Tarbija kasuks

Otsuse nr (otsuse avaldamise kuupäev: 10. märts 2017)

Otsus: Tarbija kasuks
25
Töötajad
5 182 534 €
Käive 2024Q1

Kontaktandmed

Telefon
+371 29236531
E-post
alberts@alb.lv
Juriidiline aadress
Harju maakond, Tallinn, Lasnamäe linnaosa, Majaka tn 56-1, 11412 2

Esindusõigus

Nimi
Alberts Žagars
1
12.12.1969 (54)

Juhatuse liige

al. 19.04.2023

Kandevälised isikud

Nimi

Tegelikud kasusaajad

Nimi
Alberts Žagars
0

otsene osalus

al. 12.10.2018
Täpsem otsing EMTAK tegevusalade kataloog Käibemaksukalkulaator Käive 2024Q1 Uued ettevõtted Privacy policy